onsdag 20 oktober 2010

Pecha kucha och Digital miljö.

Pecha Kucha som redovisningsform för att belysa den nya läroplanen. Hm..för lite prat för mycket bilder. 20sekunder låter som om det skulle går fort, aldrig har 20sekunder varit en så låååång evighet.
Pecha kuchas egentliga funktion, där jag tror det innebär att man skall presentera något snabbt och efftektivt tog inte riktigt ut sin rätt. Hanna skrev en mycket fin och bra dikt som passade utmärkt i sammanhanget.

Den Digitala miljön....
Spännande och farligt....jag chattade och besökte Lunarstorm. Ah, tänk vilken helt annan värld som finns där bakom min skärm. Det kändes obehagligt att kasta sig ut och låtsas vara någon annan. Är det tillåtet, är det rätt? Frågor om moral och etik skyndade förbi i huvudet. Jag stressade upp mig och undrade vad jag höll på med. Jag gör aldrig annars sånt, så på ett vis var det spännande ändå-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar