onsdag 13 april 2011

Konflikt

Konflikt beskrivs som någon sorts dispyt mellan två parter. Konflikten inom mig är den dispyt jag skall ägna mig åt en stund. Tankar ord som brottas inom mig, som jag vill göra upp med. Nästan. Hela. tiden.
Vad skall jag bli när jag blir stor? I en konstnärlig process, som denna gestaltning innebär  har jag varit sökande denna vecka, arbetslös i jakt efter ett yrke som passar mig. Men jag inser att jag  i tankarna varit arbetslös, fumlat omkring utan mål och mening. Ännu är det så. Jag har funderat över vilket yrke jag vaknat upp till...men inte känt vad jag jobbat med.
Det är en konst att räkna skriva
Det är är konst att spela in en skiva.
Det är konst att kunna sjunga
Det är en konst att byta ut en lunga
Det är en konst att värdera
Det är en konst att sumera.
Det är en konst att lösa ett problem
Det är en konst att inte bli för sen.
Det är en konst att måla
Det är en konst att äta en seg kola.
Det är en konst att bygga hus
Det är en konst att tända ljus.
Det är en konst att hacka lök
Det är en konst att elda utan rök.
Det är en konst att rida på en häst.
Det är en konst att alltid vara bäst.
Det är en konst att segla utan vind
Det är en konst att vara trind.
Det är en konst att skrika
Det är en konst att inte ge vika.
I fönstret yrar liten fluga,
Den kan också duga!
Jag är Jag och Du är du, Konflikten utgår från det NU!
Vad skall jag bli när jag blir stor ?
Trampa runt i stora skor?
Nu skall jag börja fundera, lite till lite mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar