tisdag 3 maj 2011

Gestaltning del fyra.


Gestaltning del 4.

Efter handledningen i torsdags, känner jag mig förvirrad. De tankar jag haft har plötsligt förändrats och fokus ligger istället på känslan. Konflikten jag har förmedlar en känsla som består av massa ord.  Ofrånkomlig, svårt, begränsande, barriär, fiende, kunskap. Fallenhet vilja, motivering. Egenskaper, styrka, svagheter. Beslutsamhet obeslutsamhet, våga, rädd. Och mycket mer.  Att inse sina begränsningar gör så ont. Det är ett hinder, högt att hoppa, men är det för högt. Är det jag som begränsar mig själv? Jag vet inte. Men den känslan konflikt skapar hos mig har jag försökt att sätta ord på.

Hur. Utifrån de teckningar som jag gjort har jag jobbat mig vidare. Provat på att känna hur det känns att gestalta teckningarna. Jag har dokumenterat genom kort. Jag kilade ner till färgaffären strax under mig och köpte gips, sölade ner hela köket mig själv och lite till. Resultatet är några gipsklumpar som ligger på tork, jag vet inte vad det är riktigt. Vad håller jag på mig. Jag har skrivit en liten text också en liten dikt om känslor, huller om buller. Ingen bullshit men ändå. Jag kör fast. Hur skall jag nu komma vidare.
Jag kan göra Detta lilla testet…men vad hjälper de. Då blockeras jag av samhällets urdåliga system, systemet att slänga in statushöjare, så som vissa kurser…varför frågar jag mig..och gör några instängda gipsskulpturer till…..

Varför.
Nu handlar det om att komma vidare vidare vidare,!  Jag har inte slagit mig själv med häpnad, men jag har använt en kamera. Men det krävs mycket mer.  Jag skall skriva mer, fota mer, prova på att vara olika yrken. Mer konkret ingen bullshit. Här kommer lite bilder på vad jag gjort.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar